Ne vždy je vina na straně kosmetiky!

Čas od času se setkávám s hodně negativními recenzemi na poměrně kvalitní kosmetiku a obvykle se sama sebe ptám, jak je možné, že někdo tak skvělý přípravek zkritizuje. Samozřejmě mi to nedalo, a rozhodla jsem se tomu přijít na kloub. 

Problém č.1: Přípravek rychle ubává

Tento problém se týká především make-upu, ale setkáme se s ním víceméně u každého přípravku. Jak je možné, že mám za měsíc lahvičku make-upu pryč? Proč jsou ta zdravíčka hned pryč? 

Tento problém má obvykle jednoduché řešení a tím jsou štětce. Investice do kosmetiky samotné je jedna věc, ale štětce a aplikátory jsou stejně důležité. 
Nebudu lhát, není to nic levného, pokud nechcete štětečky od vietnamců nebo z ebaye za dollar(silně nedoporučuji). Zvlášť pokud vezmeme v potaz, kolik druhů štětců a aplikátorů existuje. Na druhou stranu, tato investice se do budoucna nejen vyplatí, protože pokud aplikujeme pomocí správných štětců, nemusíme nanášet takové množství, ale také je to šetrnější k naší pleti. 
Ještě do nedávna jsem aplikovala pomocí prstů. NE! Velké a důrazné ne! Platí to ve všech případech, nejen u make-upu. Někde jsem se dočetla, že nejlepší způsob aplikace stínů jsou prsty. Opět důrazné NE! Pokud budete nanášet stíny prsty, ani stíny od Dioru vám nevydrží déle jak měsíc. 


I takové množství make-upu bohatě stačí na celý obličej, krk a dekolt.

Problém č.2: Přípravek neplní svou funkci - nekryje

V tomto případě se zaměřím především na make-up, korektory a tak podobně. 

Řešení se může opět nacházet v používání štětců, ale tentokrát může být na vině i další faktor. 
Často u různých recenzí vídám položku "level krytí" a tak podobně. Pokud přípravek málo kryje, nemusí být hned zákonitě špatný. Když přijdete do MAC obchodu a žádáte o make-up, prodavačka se vás jako první zeptá, jak moc chcete, aby přípravek kryl. Nebo například Bourjois vyrábí svůj Healthy mix ve dvou provedeních. Lehké krytí a střední krytí. 
Ne všichni totiž potřebují tolik maskovat. Já osobně nemám téměř vůbec problematickou pleť, a tak maskuji jen výrazné kruhy pod očima(ach ten studentský život), proto svou silně kryjící Estee Lauder aplikuji především kolem očí a na zbytek obličeje nanáším jen slabý dotek Bourjois nebo Lorealu. 

Aplikátor je stejně důležitý jako samotný přípravek.


Problém č.3: Tužky nekreslí

Přiznávám, že zde se skutečně může stát, že tužka stojí za pendrek, ale často může být na vině pouze teplota, ve které tužku uchováváme. 

Pokud tužka nekreslí, stačí na ní párkrát dýchnout, žmoulat v ruce, zkrátka cokoliv, aby se trochu zahřála. Pokud i po tomto jednoduchém zákroku nekreslí, tužka je skutečně špatná. 

Problém č.4: Make-up/Pudr mi ucpává póry

Tady se  může jednat o dva typy problémů. Přípravek vám skutečně nesedí(ale neznamená, že je hned špatný. Mě třeba vůbec ale vůbec nesedne kosmetika od Clinique, ale vím, že spousta lidí na ní nedá dopustit. Zkrátka jsme každý jiný a každému sedne něco jiného), anebo jej nanášíte mnoho. Tím se tak trochu vracíme k problému číslo jedna a dvě. Pokud nanášíte přípravek nevhodným štětcem nebo prsty, dáváte ho nevědomky až moc, i když to třeba není tolik vidět, a to samozřejmě pleti neprospívá. Nebo se naopak snažíte dohnat slabé krytí množstvím nanášeného přípravku a jsme opět u jádra pudla(proč se říká zrovna tohle?).

Dalším důvodem může být fakt, že se špatně odličujete nebo hůř, chodíte spát nalíčení. Já osobně nemám problematickou pleť, takže se odličuji odličovacím mlékem, micelární vodou a všechno dotáhnu vlhkými ubrousky(ano, ty pro miminka. Jsou šetrné k pokožce)



Problém č.5: Barva 

V tomto případě je skutečně chyba jen a jen na naší straně. Pokud si nevíte rady s odstínem make-upu či pudru, zeptejte se prodavačky. Nejsem si jistá, jestli bych zkoušela personál Rosmanna nebo DMka, ale Doughlas nebo Sephora má pokud vím prodavačky s nějakou zkušeností a zajisté vám rády poradí. 


5 comments

  1. Já už taky používám jen štětce :) mám z Aliexpressu za nějakých 250 kč a jsem s nima naprosto spokojená, a ne jen já :) jinak super článek
    Denisse Beauty

    ReplyDelete
  2. Naprosto souhlasím, hlavně s druhým bodem jsem měla vždy problém - ano, kupovala jsem si málo krycí makeup :D.

    ReplyDelete
  3. Achjo, Ronnie na tobě jde vidět, že máš předurčeno psát, krásný článek. :)

    ReplyDelete
  4. Většina je pravda ale já osobně mám make up třeba naopak 4 měsíce :D věc která mi nejrychleji mizí je balzám na rty. Co se týče štětců osobně zatím žádné nevlastním ačkoliv ano dělám chybu ale takové věci jsem prostě do teď nepotřebovala. Ano každý jsme jiný a hold to musí pochopit i ostatní na druhou stranu pokud mi něco nesedne těžko napíšu na danou věc chválu.

    ReplyDelete
  5. Pěkný článek... Spousta lidí si myslí, že když koupí nějaké levné šminky, že jim to dlouho vydrží, často taky nechávají kosmetiku válet se jen tak.............. Myslím, že tohle by si měli všichni povinně přečíst. :)

    ReplyDelete