Co nesmí chybět v tašce na pláž!

Zdravím. Už je to opět nějaký ten pátek, co jsem se vytasila s článkem(Proč nikdo nečte tvůj blog), což je přesně důvodem, proč nikdo nečte můj blog. Bohužel mou daní za téměř třítýdenní dovolenou se staly neuvěřitelné přesčasy a tak jsem se hned po zkouškách mohla sbalit a nastěhovat se na pár týdnů do práce. A na dovolené se mi vysloveně nechtělo aneb dva týdny na pláži jako vyvržený vorvaň. 

Ještě než začnu, moc bych vás chtěla poprosti, abyste podpořili moufp facebookovou stránku k tomuto blogu zde. Díky předem.

Léto je v plném proudu a s ním přichází čas dovolených. Ať už míříte kamkoliv, tento článek se bude hodit všem, co plánují cestu do teplých krajin u moře. 
Člověk by řekl, že se toho tolik na pláž brát nemusí – plavky, ručník, popřípadě lehátko. Nicméně opak je pravdou, a to mi můžete věřit. Seznam, který jsem sepsala, je otestovaný a trvalo mi téměř celou dovolenou dotáhnout jej k dokonalosti. 



1) Ručník, karimatka, plavky a tričko.
- Začneme hezky od toho základního. První tři asi nemusím vysvětlovat. U trička se možná někteří zarazí. To je pro případ, že sluníčko praží skutečně až až. Na tričko nezapomínejte ani pokud je vaším největším cílem pořádně se opálit. Je to pro vaše zdraví(rakovina kůže atd.) a když už nic niného, když se spálíte, celé opálení se vám stejně sloupá. 
- Co se týká ručníků, pokud míříte do destinace obývané čecháčky, doporučuji sáhnout po něčem, co vám nebude líto ztratit. Má zkušenost z letošní dovolené? Češi ukradnou cokoliv. Včetně deset let starého ručníku od vietnamců v současné hodnotě asi 10 haléřů. 

2) Opalovací krém, krém na ruce, sluneční brýle a balzám na rty.
- Opalovací krém nikdy, ale opravdu nikdy nepodceňujte. Ze začátku sáhněte po silnějším, abyste se nespálili. Sice se v prvních dnech tolik neopálíte, ale vytvoříte si krásný základ pro zbytek dovolené, kdy můžete zvolit naopak něco slabšího. Je vždycky lepší být opálený méně, než se spálit. Opět rakovina kůže je strašákem číslo jedna. 
- Krém na ruce proto, že moře je slané a sůl vám vysuší ruce. Nevím jak vy, ale já suché ruce nemůžu ani vystát. 
- Balzám na rty. Opět, slaná voda vám vysuší rty a ty pak mouhou ošklivě popraskat. 



3) Karty, křížovky, čtivo. 
- Ačkoliv je voda super a sluníčko taktéž, občas je fajn zkrátit chvíli hraním karet, luštěním nebo nějakou tou četbou. Já letos zvolila časopis Enigma, New Scientist a s učebnicí psychologie(kapitola 8 a 9 – Memory & Language) jsem měla o zábavu postaráno. 

4) Boty do vody a gumičku do vlasů
- Pro někoho, kdo nikdy nebyl v Chorvatsku asi docela podivný pojem nicméně do vody bez bot bych už nevlezla a to ani na písečné pláži. S mořským ježkem v noze jsou docela patálie. Totéž se týká ostatních potvor, jednou jsé v Itálii šlápla na kraba a musím říct že skutečně nic moc. 
-       Gumičku pokud si nechcete namáčet vlasy.

5) Lehátko
- Nevím jak vy, ale já bez lehátka ani ránu. Není nic lepšího než válenda na moři a houpání na vlnách.

6) Nějaké ty drobné. 
- Peněženku nechte doma, pro jistotu. Ale do kapsy hoďte pár mincí, na zmrzku, pivčo a nebo kukuřici. 

Co naopak nechat doma? 

Už jsem zmínila peněženk, dál to bude asi telefon, tablety, prostě takové ty cennosti, co nechcete ztratit. Můžete na to dávat sice pozor, ale pak si půjdete zaplavat a budete ve stresu, že to někdo sebere a pak si vodu ani neužijete. Pak nechte doma respektive na hotelu či apartmánu bižu, řetízky a tak podobně. Za prvé to můžete ztratit v moři. Za druhé vám to sůl opět vyžere. 
A rozhodně nechte doma hřeben. Zní to divně, ale tahle terapie na homelessa mi vlasy za prvé hodně zlepšila díky soli(Mimochodem doporučuji se sprchovat až večer a ne pokaždé, co přijdete z pláže. Sice se lepíte, ale na kůži to má skvělý vliv) a za druhé mi přirozeně vystajlovala super plážový účes bez nějakého snažení(viz selfie dole). 



Tak doufám, že jsem na nic nezapomněla. Co nesmí chybět v tašce vám? A kam míříte na dovolenou vy? 

2 comments

  1. Super článek, v plážovce mám přesně, co píšeš! Křížovky nesmí chybět.
    Beauty by K.

    ReplyDelete
  2. Tak to my si k moři bereme - šátky, malé kruhy na podložení hlavy, velké kruhy, "žížaly" do vody, slunečník, ručník, lehátko, sluneční brýle, opalovací krém, mobil, sluchátka, knížky, čtečky, kšiltovky, nějaké drobné a gumičky :D
    A naopak doporučuji jít do vody se šperky, co máš delší dobu a už jsou malino zašlé, voda jim vrátí jejich supr čupr barvu - vyčistí je :)
    Jezdíme hlavně do Chorvatska a poslední 3 roky chodím do vody bez bot. Je to krásná svoboda a navíc jsem byli v místech, kde ježci byli až v hloubce, kde prostě nedosáhneme, takže parádička a doufám, že to tak bude i letos -> každý rok jezdíme jinam :D

    Gabux

    ReplyDelete