Who am I?... x

Hi everyone, for the start I would like to introduce myself as you have presumably never heard about me before and probably wondering who I am and why I am writing here. 

My name is Katerina, but I like to be called Cassie (maybe because I am used to it by now), and I am joining V's blog to share my post with you. I moved to Scotland around 5 years ago to study and to start my new life here. At the moment, I am at 3rd year of Law and Management at university and I will see what my next step will be. 


I hope you will enjoy my posts as much as you enjoy Veronika's as he is pretty good at what she is doing and I always enjoy reading her new posts. So, she is something like an inspiration for me and it is an honour for me to unit with her blog. In advance, I would like to apologise for any grammar or spelling mistakes as I am not a native English speaker but I will try my best, so not only Czech readers can read my posts. Right now, I am busy with my studies for my exams but I will post some interesting article soon :) so you have something to look forward to. In the meantime, you can let me know what would you like me to write about.


Cassie x







Ahoj všichni. Pro začátek bych se chtěla představit, jelikož jste o mě pravděpodobně nikdy neslyšeli a asi se zajímáte o to kdo jsem a proč jsem píši. 

Mé pravé jméno je Kateřina, ale preferuji když se mi říká Cassie (možná proto, že už jsem si na to jméno zvykla). Přidala jsem se k V blogu abych s vámi sdílela mé posty a tak podobně jak to chodí.


Zhruba před pěti lety jsem odjela do Skotska, kam jsem se odstěhovala za studiem a novým životem. Momentálně studuji třetím rokem právo a management na universitě a uvidím jak to půjde dál. 


Doufám, že se vám mé přidané příspěvky budou líbit stejně tak jak se vám líbí příspěvky Veroniky. Líbí se mi, co Veronika dělá a myslím si, že je v tom dobrá. Vždy si užívám čtení jejích nových příspěvků. Je pro mě taková inspirace a je to pro mě pocta spojit se s jejím blogem. Dopředu bych se chtěla omluvit za svojí gramatiku, ne jen tu anglickou, a za moje pravopisné chyby. Nejsem rodilá mluvčí anglického jazyka ale snažím se, takže ne jen čeští čtenáři si mouhou přečíst mé příspěvky. 

Momentálně toho mám hodně před zkouškami, takže nemám moc čas, ale brzy přidám nějaký zajímvý článek :) tak se máte na co těšit. Mezitím mi můžete třeba napsat o čem byste rádi slyšeli nebo chtěli, abych napsala. 

Cassie x


3 comments:

  1. No zdravím.
    Nechtěla bys pak napsat něco o tom studiu v zahraničí, nebo celkově o životě ve Skotsku? Já takový lidi hrozně obdivuju, takže si ráda počtu. :D
    Prolhaná Mrcha

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Ahoj, určitě brzo napíšu článek na toto téma. :) Dík za koment

      Delete

Powered by Blogger.